piątek, 14 marca 2014

11-03-2014 Wiosenny spacerek z przeszkodami


Czujecie, że WIOSNA tuż, tuż?
Korzystając z pięknej pogody,
 wybralismy się z Panią Alinką
 na SPACER Z PRZESZKODAMI.
Czas dotlenić organizm i zrzucić z siebie zimowe ponuractwo!

 A kuku!

KILKA SŁÓW DO RODZICÓW
POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Pobyt dzieci na świeżym powietrzu jest nierozłącznym zadaniem wychowawczym placówki przedszkolnej. Zajęcia przeprowadzane w ogrodzie przedszkolnym wpływają pozytywnie na sferę emocjonalną oraz na poszerzanie doświadczeń dzieci i wspieranie ich rozwoju poprzez organizowanie okazji edukacyjnych, podczas których następuje integracja dzieci w przedszkolu. Pobyt dziecka na świeżym powietrzu zaspokaja potrzebę ruchu dziecka w wieku przedszkolnym. W zabawie dzieci odtwarzają swoje przeżycia związane z obserwacją i uzyskanymi wiadomościami. Zajęcia i zabawy wpływają nie tylko na kontakt z przyrodą, ale na kontakt między dziećmi, które zaczynają rozumieć związek człowieka z poszczególnymi elementami środowiska.

Dziecko w przedszkolu powinno przebywać na świeżym powietrzu zawsze ubrane odpowiednio do temperatury i zawsze powinno przebywać odpowiednią ilość czasu, który również zależny jest od warunków pogodowych. W ogrodzie dzieci powinny mieć warunki do wszystkich rodzajów zabaw, ze szczególnym wykorzystaniem możliwości wszechstronnego ruchu oraz zapewnione tworzywo przyrodnicze (piasek, szyszki itp.).

„Wartościowe jest przebywanie dzieci na urządzonym terenie, gdzie mogą korzystać z wielu pomocy i zabawek, organizować różnorodne zabawy, regulować rodzaj ruchu wg indywidualnych potrzeb, niż spacer, często parami, przy ograniczonychmożliwościach korzystania z zabawek."

Kiedy dzieci zamiast bawić się w ogrodzie przedszkolnym razem z nauczycielką idą na spacer, to powinna ona wykazać się pomysłowością i wskazać dzieciom w jaki sposób mogą zbierać różnego rodzaju materiał przyrodniczy, który posłuży im do zabaw (np. szyszki, kasztany, liście, jarzębina itp.).

Dlatego drodzy rodzice pamiętajmy o tym, aby ubierać nasze dzieci zawsze odpowiednio do pogody. Pamiętajmy, aby w przedszkolu zostawiać zawsze swoim pociechom ubrania na przebranie. Pamiętajmy o tym, iż wg podstawy programowej dzieci w przedszkolu powinny spędzać aż 1/5 (2 godz.) czasu na dworze i nie ważne czy jest to zima czy lato, ważne jest to by nasze pociechy miały ruch i dotleniały swój organizm. Oczywiście tylko wtedy, gdy na dworze są odpowiednie warunki atmosferyczne, czyli nie ma burzy, upałów, ulewnego deszczu oraz mrozów poniżej -10 stopni C.

Prosimy pamiętać o przyniesieniu kaloszy do przedszkola!!

1 M. Kwiatkowski, Z. Topińska, Pedagogika przedszkolna, Warszawa 1978r.
2 Dudzińska I. (red) praca zbiorowa, „Wychowanie i nauczanie w przedszkolu" WSiP, Warszawa 1983r.


zapraszamy do galerii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz