niedziela, 13 listopada 2016

07-10-2016 OWOCOWY CZAS


Za co lubimy jesień?
Za barwne liście, kolorowe krajobrazy, jesienną melancholię 
oraz pyszne i zdrowe warzywa i owoce.
Po takie świeżutkie owoce i warzywa wybraliśmy się do sklepu,
Wybór był bardzo trudny, bo niektóre widzielismy pierwszy raz.
W przedszkolu spróbowaliśmy wszystkiego co kupiliśmy, i wiecie
naprawdę były pyszne! Spróbujcie w domu.
Dla przypomnienia nazw wesołe wierszyki:


BANAN
Żółty banan się prostuje,
smaczny jestem obiecuje,
chcesz do miąższu mi się dobrać
musisz mnie ze skórki obrać.

CYTRYNA
Chociaż kwaśna jest cytryna
uśmiechnięta po niej mina,
że jest zdrowa każdy wie
bo w niej witamina C-e.

JABŁKO 
Jabłka się rumienią, bowiem dobrze wiedzą,
że je cały roczek chętnie wszyscy jedzą,
nawet małe dziecko krzyknąć jest gotowe:
smaczne są i zdrowe jabłuszka krajowe !

GRUSZKA
Wy to tylko o jabłuszkach!
A jak zdrowa jest też gruszka,
wtedy tylko się dowiecie,
kiedy ją ze smakiem zjecie!

 WINOGRONO
Spójrzcie na me piękne grono !
z dumą mówi winogrono
i zapewne tym się chlubi
wiedząc, że je każdy lubi.

„Święta prawda” – mówi szczerze,
ty w to wierzysz i ja wierzę,
smak doprawdy ma wspaniały
i witamin zapas cały.

MARCHEWKA
 Proszę zdrowie widzieć we mnie i surówki jeść przyjemnie.
Kto zawierzy mi zupełnie, myśl o zdrowiu jemu spełnię.
Rumieniec też mu podaruję, kiedy we mnie zasmakuje.
A uśmiech na twarzy zagości, gdy w brzuszku karoten zagości!










zapraszamy do galerii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz